Het is hier lekker warm - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Désirée Emmen - WaarBenJij.nu Het is hier lekker warm - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Désirée Emmen - WaarBenJij.nu

Het is hier lekker warm

Door: Corina

Blijf op de hoogte en volg Désirée

14 December 2009 | Kenia, Nairobi

Hierbij een kort verslagje van de moeder van Desiree. Desiree had al het vermoeden dat er in Kenia misschien niet op alle plaatsen een internet verbinding zou zijn en daarom zou ik dan af en toe iets schrijven. Hier dus van mij een kleine opsomming van wat ik door heb gekregen in de hoop dat Desiree zelf binnenkort ergens een internetverbinding kan vinden.
Vrijdag 11 december om 15.15 de lucht ingegaan naar Frankrijk. Een goede vlucht gehad met een drankje en een hapje. Om 19.15 weer de lucht in op weg naar Kenia. Verwend met een deken, kussen en een koptelefoon. Jammer genoeg wel 2 uur ziek geweest.(het thuisfront denkt van de spanning)Om 6.00 uur geland na een lange saaie vlucht maar wel met een mooie zon opkomst.Rond de klok van 8.00 uur gearriveerd bij het appartement en om 9.00 uur naar het eerste project. Gezellig met deze kinderen gevoetbald en daar gegeten daarna door naar het zwembad wat het is daar 28 graden.Veel opgestoken van een man daar die hun een stukje over de cultuur heeft verteld en over de geschiedenis. Sávonds pizza gegeten en de laatse twee stukken aan de bewaker gegeven deze was dol gelukkig. Ze krijgt veel vragen over haar leeftijd of ze een vriend heeft en dan komen de aanzoeken.
Onder tussen is natuurlijk zo ook de zaterdag besproken. Zondag 13 december. Naar een school geweest en iets met zwemmen en naar een grote souveniersmarkt geweest. (geeft hoop). Verder sluit Desiree eigenlijk telkens met de woorden af dat het een mooie dag is geweest maar wel steeds dat het ook heftig is. Hopelijk zal Desiree het volgende stukje schrijven maar mocht dit niet lukken dan zal ik over een paar dagen weer iets schrijven.

Groetjes Corina

• 14 December 2009 - 15:17

Daniëlle:

Is een schoon stukje moeders.

• 14 December 2009 - 17:00

Kristel:

hee corina wat fijn te horen dat het zo goed met hun gaat. Doe ze maar de groetjes. En we zien snel weer een verhaaltje over hoe het gaat. Liefs kristel

• 14 December 2009 - 23:20

Tom VdH:

Ze is er net of ze krijgt al aanzoekjes. Ik hoop dat je er het beste maakt daar, met het weer zit je al goed, aangezien het hier vriest ;) Ik hoop op een semi-live verslag van je één dezer dagen maar corina alvast erg bedankt voor je update!

Xx Tom

• 15 December 2009 - 06:55

Tinky:

Hey Dees & Koen (en corina),

Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat daar ver weg. Koen neem Dees bij de hand en dan zullen de aanzoeken wel minder worden. Jij bent vanaf nu de vriend van Dees.

Hoop snel weer van jullie te lezen of te horen via de kanalen.

Liefs ons 2-tjes

• 15 December 2009 - 15:51

Dianne:

Hoi Koen en Desirée

Geniet daar met volle teugen en begeef je zoveel mogelijk onder de bevolking, dan ben je zeer zeker een mooie ervaring rijker, leer ze ook tevens maar wat van jullie zwem technieken, wie weet wordt het ooit wat.
    Ik volg jullie hier vanuit het Zuiden

• 15 December 2009 - 21:10

Karin & Joël ..:

Hooi Broertje & Dees ,
    Ik hoop zo dat jullie het daar geweldig hebben , but Please be Carefull.. Het ziet daar namelijk echt Zwart van de mensen.. :P
    Hopelijk lezen we snel meer van jullie..
    Liefs Ons !!

• 15 December 2009 - 22:12

A3 Pa Van Pas:

hakuna matata, zeg maar tegen je kanjer dat ze maar 1 ding hoeft te zeggen tegen de kenianen "pole pole" dan valt alles mee!

• 16 December 2009 - 04:41

Joost M.:

Hey Deesje, niet alles wat je daar ziet zal een prettige herinnering opleveren. Maar het is goed dat je dit doet. Het zal je beeld van de wereld wel enorm veranderen. Veel succes/sterkte en toch ook plezier. Ook voor Koen natuurlijk :-)